Cum sa lucrezi eficient de acasa daca ai copii: amenajarea biroului

Publicat: 2020-04-24 11:47:07
Categorii: Cele mai noi articole

Lucrul remote era, pana nu demult, o optiune la care apelam doar in cazul in care o nevoie de moment ne priva de posibilitatea de a parasi domiciliul. Cu o conexiune buna la internet si cu multa claritate in privinta task-urilor ce trebuie rezolvate, fiecare dintre noi avea optiunea de a-si continua treaba, stiind ca a doua zi ne vom intoarce la birou. De cateva saptamani, insa, acesta este chiar livingul casei, iar mii de profesionisti din audit financiar, din industria digitala sau din domeniul gestionarii bazelor de date sunt nevoiti sa imbine viata profesionala cu cea personala. Pentru spor in lucru si pentru confort deplin, spatiul de lucru de la domiciliu trebuie amenajat cat mai ergonomic, dar nici climatul casei nu poate fi ignorat. Fara liniste, dificultatea sarcinilor de serviciu s-ar putea dovedi mai mare decat ar parea initial. 

 

Vezi AICI oferta noastră de ORGANIZARE SI ARHIVARE

Cum poti amenaja biroul de acasa

 La prima vedere, nu este atat de usor sa convertesti camera de zi sau unul dintre dormitoare in birou. Primul pas al acestui demers este eliberarea spatiului necesar biroului, pentru ca vei avea nevoie de libertate de miscare. Imprimanta trebuie plasata in imediata vecinatate a laptopului sau PC-ului, iar daca pupitrul tau este prea mic, te poti folosi de un scaun pliabil sau o masuta de cafea pe care sa asezi dispozitivul. Chiar daca iti desfasori activitatea preponderent online, tot vei genera o serie de documente tiparite, de care ai putea avea nevoie ulterior in relatia cu unii colaboratori sau cu furnizorii companiei pentru care lucrezi. 

Tocmai de aceea, este foarte util ca mapele si bibliorafturile pentru stocarea documentelor sa fie amplasate intr-un loc sigur, la care sa ai acces doar tu. Vei alege, in acest sens, vitrina mobilei din living sau rafturile de sus ale bibliotecii. Totusi, vei avea nevoie sa iti asiguri un climat cat mai apropiat de cel al locului de munca, pentru a-ti pastra ritmul de lucru si pentru a nu resimti lipsa vreunui element util. Agrafele de birou, cutia cu postituri, clipsurile pentru coli trebuie sa se afle la indemana ta, iar suporturile pentru cartile de vizita se vor dovedi foarte utile de fiecare data cand vei vrea sa contactezi rapid un partener de afaceri.

 

Vezi categoria noastra de  ▶️  CREIOANE COLORATE

 

  

Prin ce mijloace asiguri buna dispozitie a celor mici

Peisajul unei zile de munca petrecute la birou este unul previzibil, in care doar meniul restaurantului de la parter sau sosirea vreunui colet poate furniza surprize. Odata ramasi acasa, insa, avem parte de intamplari greu de prevazut, datorita energiei celor mici. Nu-i putem acuza pentru nevoia lor continua de miscare, mai ales intr-o perioada de izolare sociala, dar vom resimti din plin disconfortul cauzat de necesitatea de a-i supraveghea, concomitent cu cea de a ne rezolva task-urile. Un strop de creativitate ne va ajuta sa depasim acest mic impas.

Exemplul nostru de disciplina il poate inspira pe cel mic sa realizeze si el ceva, iar pentru asta vom amenaja un colt pentru desenat, cu creioane colorate, cu coli, markere si tablite de scris. Astfel, vom putea sa-i dam task-uri care sa includa desenarea unor obiecte din casa, a unora imaginare sau chiar ilustrarea unor povesti cunoscute. In cazul in care avem posibilitatea de a amenaja acest coltisor pe balcon, cel mic se va bucura, suplimentar, de lumina naturala si de caldura soarelui, care vor compensa lipsa unei iesiri prelungite in parc.

Cum te asiguri ca lucrezi eficient intreaga zi

Nu putem da vina pe cei mici atunci cand vine vorba despre concentrarea la sarcinile profesionale, pe parcursul intregii zile. Chiar si adultii vor resimti o lipsa a randamentului, mai ales cand isi deruleaza activitatea in acelasi spatiu in care se desfasoara si orele de dupa program. O mare responsabilitate a aparitiei senzatiei de rutina o are si modul in care alegem sa lucram, efectiv, la birou, iar unele obiceiuri pot fi schimbate, pentru ca munca sa fie optimizata. Pentru inceput, limiteaza momentele de multitasking, din cauza carora vei epuiza resurse importante de concentrare.

Vezi categoria noastra de  TABLE DE SCRIS

 

Pentru a specula cat mai eficient resursele de concentrare, alege sa grupezi cele mai dificile dintre task-uri inainte de pranz, iar de-a lungul zilei ia pauze mici, la fiecare 60 de minute petrecute la birou. Pentru a nu avea parte de intamplari neplacute, care sa iti si consume timp suplimentar, asigura-te ca micutul tau nu are acces la foarfece, cuttere, capsatoare, piuneze si la acele cu gamalie. Pentru ca proiectele tale sa nu sufere amanari, monitorizeaza permanent nivelul de incarcare al cartusului imprimantei si asigura-te ca nu ramai niciodata fara cerneala.

Cu masurile corecte si cu atentie la detalii, lucrul de acasa nu va fi cu nimic mai anevoios decat cel de la birou. Cu siguranta vei gasi utile ponturile de mai sus si vei depasi cu bine perioada aparte pe care o traversam.

 

Credit foto: Shutterstock

Distribuie continutul

Adauga un comentariu

 (cu http://)

Sus